U subotu, 27.02.2021. održana je posljednja u nizu edukacija u sklopu Šestodnevnog online treninga Trezora bh. inovacija o patentiranju i crowdfundingu.
U okviru 6-dnevnog online treninga, ukupno je prisustvovalo 30 učesnika i učesnica, zainteresiranih za proces patentiranja i crowfdunding.
Prisutnima se prvo obratila Nađa Zubčević, projektna menadžerica u Centru za promociju civilnog društva, a potom je predavačica Lejla Softić, dugogodišnja trenerica i mentorica, te stručnjakinja u oblasti analize, izrade i unapređenja poslovnih politika, standarda, procedura i operativnih uputstava započela svoje predavanje. Ova se diplomirana ekonomistica inače bavi edukacijama o crowdfundingu i kampanjama prikupljanja finansijskih sredstava.
Lejla Softić je govorila o tome šta je crowdfunding, koje vrste istog postoje, kako oblikovati ideju i na kojim temeljima se zasniva uspješna kampanja. Također, dotakla se i uspješne komunikacije s medijima, vidljivosti kampanje na društvenim mrežama, preprekama, kreativnosti i vizualnoj komunikaciji.
Šta je crowdfunding?
Skupno finansiranje (engl. crowdfunding) jeste alternativni način finansiranja, kroz specijalizirane internet platforme koje povezuju vlasnike projekata i ideja sa „neprofesionalnim“ ulagačima. Odnosno, crowdfunding jeste prikupljanje manjih novčanih iznosa od velike grupe ljudi.
Koje su najznačajnije globalne crowdfunding platforme?
Najznačajnije platforme su Kickstarter (finansiranje kreativnih projekata), Indiegogo (inovacije u tehnologiji i dizajnu), Lending Club (osobni i poslovni zajmovi), Crowdcube (projekti s finansijskim povratom), GoFundMe (osobno prikupljanje sredstava i dobrotvorne svrhe, ali moguće korištenje i od strane preduzeća).
Šta raditi nakon uspješne kampanje?
Usredotočite se na isporuku vrijednosti podržavateljima, ostanite u kontaktu s istima, planirajte korisničku podršku, savladajte jaz između prikupljenih sredstava i sljedećeg kruga finansiranja, te se strateški pozicionirajte za dugoročni uspjeh.
Kroz edukaciju, učesnici i učesnice su imali priliku da vide primjere dobre prakse iz Bosne i Hercegovine, kao i da uoče greške onih kampanja koje su bile „neuspješne“.
Kompletnu edukaciju možete pogledati na sljedećem LINKU.
Ostale edukacije možete pronaći na našem YouTube kanalu „Trezor bh. inovacija“.
Napominjemo da je trenutno aktivan Javni poziv za dodjelu sredstava kojeg možete pronaći ovdje.
Pridružite nam se i zajedno upalimo svjetlo inovacija!